اردوی شیراز گردی بورسیه های شهریور ۱۳۹۷

ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 23/06/97 با اتوبوس بندرعباس را به مقصد شیراز همراه با 14 نفر از بورسیه های گروه اول و با حضور 6 نفر از کادر بنیاد رویش ترک کردیم . طبق برنامه ریزی های انجام شده عصر به مجتمع فرهنگی - ورزشی آیت الله ربانی که برای اسکان در نظر گرفته بودیم رسیدیم . این تور تفریحی آموزشی با هدف شناخت و آشنایی بیشتر و عمیق تر با بورسیه ها و همچنین ایجاد نشاط و انگیزه بالا برای شروع سال تحصیلی صورت گرفت .
  • روز اول شیراز گردی :

برنامه روز اول بعد از ورزش صبحگاهی و صرف صبحانه در ساعت 8:30 صبح تور شیراز گردی با یک ون و راهنمای تور با بازدید از یکی از زیباترین دیدنی های شیراز باغ نارنجستان قوام آغاز شد که بچه ها در واقع با دیدن این محل هم از محیط آن لذت ببرند و هم با تاریخ باشکوه و معماری منحصر به فرد آن آشنا شوند . و بعد به عمارت زیبای خانه زینت الملوک رفتیم . بعد از آن به مسجد نصیرالملک رفتیم بچه ها با توضیحات راهنمای تور با شیوه معماری و قدمت آن آشنا شدند . مقصد بعدی ما ارگ کریم خان بود . سوار بر ون به طرف مرکز شهر حرکت کردیم بچه ها با بازدید از بنای تاریخی ارگ کریم خان و سوال از راهنمای تور به قدمت و علت نامگذاری این میراث ماندگار دوره زندیه پی بردند . با توجه به فاصله کم بین اماکن مختلف دیدنی در مجموعه زندیه به راحتی و پیاده جابجا شدیم سپس راهی حمام وکیل شدیم راهنمای تور بچه ها را با توضیحات جامع و کامل در مورد تاریخچه ، چگونگی ساخت و بخش های مختلف آن و نگارگری های بی نظیرش آشنا کرد و از آنجا به بازار وکیل که صنایع دستی آن برایشان بسیار زیبا و جذاب بود رفتیم .

sh1
sh3

به علت محدودیت زمان و برنامه فشرده ساعت 13:30 به محل اقامتمان برگشتیم و بعد از صرف نهار و نماز و استراحت ساعت 16 یا بچه ها به فوتبال و بازی های گروهی به منظور آشنایی با مهارتها و نوع رفتار و چگونگی ارتباط با یکدیگر انجام شد. ساعت 19 برای صرف شام به رستوران رفتیم و بعد از آن به محل اقامتمان برگشتیم.

• روز دوم شیراز گردی :

صبح روز یکشنبه بعد از ورزش صبحگاهی و صرف صبحانه تور شیراز گردی را به بازدید از آثار تاریخی و باستانی تخت جمشید و نقش رستم اختصاص دادیم ، در ساعت 8:30 صبح با یک ون و راهنمای تور به سمت تخت جمشید که در خارج از شهر بود حرکت کردیم ساعت 10 وارد محوطه وسیع تاریخی و با شکوه شدیم راهنمای تور شروع به توضیح در مورد ابنیه تخت جمشید و جزییات آن کرد ، داستان های تاریخی و اتفافات جالب آن را تعریف کرد بعد از بازدید تقریبا دو ساعته از تخت جمشید به سمت نقش رستم حرکت کردیم بازدید از این مجموعه تاریخی هم مانند تخت جمشید برای بچه ها بسیار لذت بخش بود و خارج شدن از آنجا برای بچه ها کار سختی بود ولی با توجه به محدودیت زمانی ساعت 13:00 سوار بر ون به سمت شهر حرکت کردیم بعد از صرف نهار و نماز و استراحت ساعت 18:00 به شهر بازی رفتیم که در نهایت باعث شادی و خرسندی بیشتر بچه ها گردید.

sh4
  • روز سوم شیراز گردی :

صبح روز دوشنبه بعد از ورزش صبحگاهی و صرف صبحانه برای بازدید از مکان مذهبی شیراز به سمت حرم مطهر شاه چراغ حرکت کردیم در این بازدید دوساعته بچه ها با معماری زیبا و در فضای معنوی لحظاتی سرشار از آرامش را سپری کردند ، برای نهار و استراحت به اقامتگاهمان برگشتیم. در بعد از ظهر آخرین روز سفرمان با راهنمای تور به یکی از زیباترین و مشهورترین باغ های تاریخی شیراز باغ ارم رفتیم راهنمای تور درباره طبیعت و تاریخچه باغ و انواع درختهای بی نظیر سرو و مرکباتش و تنوع گیاهی بسیار بالای آن که در این باغ شیرازی وحود دارد و اینکه در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای دیدن آن به شیراز می آیند.

sh6
sh7

آخرین برنامه ما رفتن به خیابان بوستان و دیدار بزرگان خفته در شیراز آرامگاه مشاهیر سعدی و حافظ بود . آرامگاه لسان الغیب تجربه متفاوتی برای بچه ها بود و اینجا یکی از قشنگترین و بهترین بخشهای سفرمان بود با بازدید از آرامگاه حافظ و باغ دیدنی و حیاط های بسیار زیبای آن بچه ها کلی عکس گرفتند . دیدن آرامگاه سعدی شاعر و ادیب نامدار و آشنا شدن با آثار برجسته اش بوستان و گلستان برای بچه ها فوق العاده بود و بعد از صرف شام به اقامتگاهمان برگشتیم و صبح با کلی خاطره خوب شیراز را ترک کردیم در طی مسیر برگشت در مورد جاذبه های شیراز و اردویی که بچه ها را جذب کرده بود و اطلاعات زیادی که کسب کرده بودند صحبت کردیم .